Ana Sayfa Kod Ekleme Silme Gif Yapma İmleç Değiştirme En İyi Temalar Tema Değiştirme Efektler Stickers Yazı Tipleri Online Sayaç Kategori Ekleme Müzik Ekleme

7 Şubat 2014 Cuma

Video'dan Gif Yapma



Ne siz sıkıldınız ne ben sıkıldım gif yapımı anlatmaktan, bu 5 falan oldu sanırım gif yapımı anlattığım.
Ama bu defa oldukça basit, uğraşsız ve neredeyse 0 hata.

Önceki gif yapımı anlatımları;

1-Photoshop'ta Gif Yapımı


Örnek:


Örnek:

Vee son olarak Video'dan Gif Yapma.

İlk olarak bir Chrome eklentisi yüklememiz gerekiyor.




+ÜCRETSİZ butonuna tıklayıp, çıkan pencerede Ekle diyoruz.


Eklentimiz yüklendikten sonra Youtube'a gidip istediğimiz videoyu açıyoruz.

Video'yu açtıktan sonra sağ üstteki eklentimizin simgesine tıklıyoruz.

Bazı videolar'da aşağıdaki gibi hata verebiliyor, eğer verirse OK diyoruz. Gelen sayfada ki HTML5 çalıştırmasına izin veren butona tıklıyoruz ve videoya geri gelip sayfayı yeniliyoruz.


Burayı geçtikten sonra videoyu açtığımızda ve eklentiye tıkladığımızda;


Start ve Done yazan iki buton olacak.

Start dediğimizde gif kaydına başlıyor ve Done dediğimizde kayıt bitiyor.

Start demeden önce Capture Settings diyerek gif'i ayarlayabilirsiniz.


Quality: Kalite
Size: Genişlik
FPS - Saniye başına kare sayısı
Max Frames: Maksimum kare sayısı
Crop: Eğer videodan bi bölümü kırpmak isterseniz.

Eğer Tumblr'da kullanacaksanız;
resimdeki ayarlardan daha yüksek yapmamaya çalışın.

veya;

Giflerinizi 15-20 kareden fazla yapmayın.
Kaliteyi, düşük(Low) olarak seçin.
Boyutu 500'den büyük olmasın.

Ayarları yapıp Done deyip gif'i kaydettikten sonra,

Fazlalık kareleri silmek için, durdur seçeneğine tıklayıp, ileri geri yapıp kareyi bulduktan sonra sil(X) butonuna tıklayarak silebilirsiniz.


Gif'in altına yazı yazmak isterseniz, Add Text.
Gif'i tersten sarmak isterseniz, Reverse.
Hızlandırıp, yavaşlatmak isterseniz de, Speed Up ve Down seçeneklerini kullabilirsiniz.


Yazının hangi kareler arasında görünmesini isterseniz ayarlayabilirsiniz Add Text dedikten sonra.

Son olarak Generate Gif diyoruz.


Gif'i yaptıktan sonra boyutu 1MB'den fazla olursa tumblr'a yüklediğinizde oynamaz.

Eğer 1MB'den büyük olursa;

Genişliği düşürün veya kare sayısını azaltın.

Save GIF dedikten sonra da bilgisayarımıza iniyor.



Video'dan Gif Yapma - Video Anlatım


30 yorum:

  1. iyi güzel hoşta bu giflrin üzerine nasıl yazı yazabiliyoruz öyle bir seçeneğimiz var mı

    YanıtlaSil
  2. kardeşim ben bunu movie markerden film yapcam ama gifler olmuyo nası yapcam yaa

    YanıtlaSil
  3. ya ben yapamadım başka sitelere gönderiyor youtube de gif olmuyo Cross-domain access denied. Would you like to open original source? falan diyo allasen bana yardım et

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen daha güvenli bi siteden açalım mı diyor ben tıklıyorum ordan gif yapmaya çalışınca da video yükleniyor bekleyin diyor ne yapacağım ?

      Sil
  4. ben yükledim ama tıklayınca açılmıyor

    YanıtlaSil
  5. gifin sağ alt köşesinde 4GIFs gibi ya da yukarıdaki giflerdeki gibi bir sembol işaret koymayan bir site program vs var mı photoshop hariç hepsi markasını yapıştırıyor mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. photoscape bence en kolay yol bu program işine yarar reklamını da koymuyor üstelik

      Sil
  6. güzel mi :D

    1-https://imgflip.com/gif/8w3p3

    YanıtlaSil
  7. bir şey sorabilir miyim aynısını film izleme sitelerinden de yapabiliyor muyuz ?

    YanıtlaSil
  8. evet var frame option yazıyor sol altta add text e tıklayarak yazı yazabilirsin

    YanıtlaSil
  9. Yazının boyutunu ve konumunu değiştirebiliyor muyuz ?

    YanıtlaSil
  10. youtubeden olmak zorunda mı

    YanıtlaSil
  11. ya ben gif falan yapabiliyorum ama çok kalitesiz oluyo onu nasıl düzelticem?

    YanıtlaSil
  12. hep merek etmişimdir yapılışını, yararlı oldu benim için bu yazı

    YanıtlaSil
  13. üstteki gif yazısını kaldıramaz mıyız gifin yarsını kaplıyor

    YanıtlaSil
  14. çalışmıyo gif tumblrda

    YanıtlaSil
  15. Merhaba.Ben tumblr sitemde temamı bir türlü düzenleyemedim. Siz nasıl olacağını biliyorsanız lütfen cevap verir misiniz ?

    YanıtlaSil
  16. buton sağ üst tarafta oluyorya aniden kayboldu bulamıyorum nerden bulabilirimm ?

    YanıtlaSil
  17. youtubeden nasıl video indirebilirim yardım edin lütfen

    YanıtlaSil
  18. harika ben yaptım ama bence sağ üst köşeye yada herhangi bir yere ad yazmak için yer ayrılmalı örneğin gifi yaptım , gif için yazıyıda yazdım ama tumblr. url'mi yazıcak yer yok bunun haricinde kesinlikle mükemmel , teşşekkürler

    YanıtlaSil
  19. Bunu tumblr'da paylaşmadan nasıl linkini kopyalayabilirim?

    YanıtlaSil
  20. ya ya ben gif yaptım ama cok sacma sekılde paylastı lınk olarak cıkıyor gif nasıl duzeltebilrim .make gif ile yaptım

    YanıtlaSil
  21. Ben film sitem için yapamadım olmadı :s

    YanıtlaSil
  22. ya gif normal açılmıyo interneten açılıyo nababilirim ?

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar bir sorum var mesela 2 gif sahnesini yan yana veya altlı üstlü olarak nasıl birleştirebilirim.Hangi programla kolayca yapabilirim bunu

    YanıtlaSil
  24. Ben gif yaptım fotoğraf olarakmı ekliycezz

    YanıtlaSil
  25. ya sorun tumblr değil twitterda görüntü kalitesi çok kötü oluyor ne yapablirim?

    YanıtlaSil